Call for Nominations

Nominations are open for two positions on the Canadian Association for Health Humanities Executive

Are you interested in taking a more active role in the Canadian Association for Health Humanities (CAHH), or do you know someone who would be a great fit?

Consider nominating yourself or someone else to serve on the CAHH Executive. There are two open positions, both three-year terms:

● Vice President

● Treasurer

Elections will occur at this year's AGM, being held as part of our annual Creating Space conference, May 3-5 in Halifax, Nova Scotia.

About the CAHH Executive

Members of the CAHH Executive lead the Association by ensuring effective work and evolution of the association; identifying strategic priorities; administering its finances; seeking advice from and communicating with the Advisory Council and membership; liaising with relevant associations, journals, and conference organizers; and representing the association broadly.

Traditionally, the Executive meets monthly (virtually) for 90 minutes

About the open positions

● Vice-President (President-elect): Responsibilities include assisting the CAHH President in all their duties and performing duties delegated by the President. Such duties may include identifying strategic priorities, chairing meetings, appointing committees, representing the association in public and official functions, and support related to the Creating Space annual conference.

● Treasurer: Responsibilities include administering the finances of the Association including maintaining complete financial records of all income and expenditures, collecting dues and sending reminders, purchasing items or supplies, recruiting potential donors, and presenting an annual financial report.

For more details about the roles and how the Executive operates, please see the CAHH Constitution.

About the nomination process

Members can nominate themselves or another member who agrees to let their names stand. In both cases, a seconder, who is also a CAHH member, is required.

Candidates nominated for election must include the following information in their nomination package:

1. Confirm that their permanent residence is in Canada, that they are 18 years of age or older, and that they are a CAHH member.

2. Provide the name of the seconder.

3. Provide a statement of interest and qualifications.

4. Describe any real or potential conflicts of interest, or conflicts of commitment

5. Confirm that they will attend the Annual General Meeting (either virtually or in person)

Nomination packages must be received by Thursday, April 25, 2024 at 23h59 PDT. Please email your nomination package (one file only) to cahhsecretary@cahh.ca.

The CAHH Executive will provide members with the names of candidates and their statements of interest and qualifications prior to the AGM.

Nominations can also be made from the floor during the AGM.

If you are considering standing for election but would like more information before deciding, please contact us with your questions at: cahhsecretary@cahh.ca


Les candidatures sont ouvertes pour deux postes au sein du comité exécutif de l’Association canadienne des sciences humaines en santé. 

Êtes-vous intéressé.e à jouer un rôle plus actif au sein de l’Association canadienne des sciences humaines en santé (ACSHS), ou connaissez-vous quelqu’un qui conviendrait parfaitement ? 

Envisagez de proposer votre candidature ou celle de quelqu’un d’autre pour siéger à l’exécutif de l’ACSHS . Il y a deux postes ouverts, tous deux pour une durée de trois ans : 

  • Vice-président.e 

  • Trésorier.e 

Les élections auront lieu lors de l’AGA de cette année, qui se tiendra dans le cadre de notre conférence annuelle Creating Space , du 3 au 5 mai à Halifax, en Nouvelle-Écosse. 

À propos de l’exécutif de l’ACSHS 

Les membres de l’exécutif de l’ACSHS dirigent l’Association en assurant un travail efficace et l’évolution de l’association, par l’entremise des tâches suivantes ; identifier les priorités stratégiques ; administrer les finances ; demander conseil et communiquer avec le conseil consultatif et les membres ; assurer la liaison avec les associations, revues et organisateurs de conférences concernés par les sciences humaines en santé ; et représenter l’association dans son ensemble. 

Traditionnellement, l’exécutif se réunit mensuellement (virtuellement) pendant 90 minutes. 

À propos des postes ouverts 

  • Vice-président.e (président.e élu.e) : Les responsabilités comprennent l’assistance du/de la président.e de l’ACSHS dans toutes ses fonctions et l’exécution des tâches déléguées par le/la président.e. Ces tâches peuvent inclure l’identification des priorités stratégiques, la présidence des réunions, la nomination des comités, la représentation de l’association dans les fonctions publiques et officielles et le soutien lié à la conférence annuelle Creating Space. 

  • Trésorier.e : Les responsabilités comprennent l’administration des finances de l’Association, notamment la tenue de registres financiers complets de tous les revenus et de toutes les dépenses, la collecte des cotisations et l’envoi de rappels, l’achat d’articles ou de matériel divers, le recrutement de donateurs potentiels et la présentation d’un rapport financier annuel. 

Pour plus de détails sur les rôles et le fonctionnement de l’exécutif, veuillez consulter la Constitution de l’ACSHS

À propos du processus de nomination 

Les membres peuvent se présenter eux/elles-mêmes ou désigner un.e autre membre qui accepte que leur nom soit présenté. Dans les deux cas, un appuyeur, qui est également membre de l’ACSHS, est requis. 

Les candidat.e.s proposé.e.s à l’élection doivent inclure les informations suivantes dans leur dossier de candidature : 

  1. Confirmer que leur résidence permanente est au Canada, qu’ils/elles sont âgé.e.s de 18 ans ou plus et qu'ils/elles sont membres de l’ACSHS. 

  2. Fournir le nom de la personne secondant la candidature. 

  3. Fournir une déclaration d’intérêt et de qualifications. 

  4. Déclarer tout conflit d’intérêts ou conflit d’engagement réel ou potentiel 

  5. Confirmer qu’ils/elles assisteront à l’assemblée générale annuelle (soit virtuellement, soit en personne) 

Les dossiers de candidature doivent être reçus au plus tard le jeudi 25 avril 2024 à 23h59 PDT. Veuillez envoyer votre dossier de candidature (un seul fichier) à cahhsecretary@cahh.ca

L’exécutif du CAHH fournira aux membres les noms des candidat.e.s ainsi que leurs déclarations d’intérêt et leurs qualifications avant l’AGA. 

Les nominations peuvent également être faites depuis l’assemblée lors de l’AGA. 

Si vous envisagez de vous présenter aux élections mais que vous souhaitez plus d'informations avant de prendre une décision, veuillez nous contacter avec vos questions à : cahhsecretary@cahh.ca